Hur kan vi hjälpa dig?

Att allt du gör på EXCLUZIVE.SE skulle vara rent nöje och att alla dina tvivel skulle försvinna, vi har utarbetat en katalog med vanliga frågor.

FAQ

Vi erbjuder ingen kundservice via telefon, bara på mail.
Många frågor som vi får kräver underlag såsom bilder eller video för att vi ska kunna hjälpa våra kunder på bästa möjliga sätt.
Sen är en av våra värderingar att kunna hålla våra kostnader så låga som möjligt så att vi kan ha samma låga priser på våra produkter.
Vi svarar såklart på alla mail i turordning och strävar alltid efter att varje kund ska få svar inom 24 timmar från måndag till fredag.

Vår normala leveranstid är 3- 8 veckor för beställningsvaror.
Där finns avvikelser – Kolla därför den exakta leveranstid just på dina produkter när du beställer. Leveranstider under storhelger som på Jul, Nyår och Påsk samt under sommaren (juni-augusti) kan det ta längre tid, upp till 10 veckor.
Varje produkt vi har byggs upp för hand efter din beställning både gällande design och mått.
Sedan ska ordern fraktas från tillverkaren till vårt lager och då ska tull hanteras.

Vi har olika tillverkare i Polen som erbjuder EU standarder och normer för högsta kvalitet och säkerhet. Vi besöker regelbundet våra tillverkare för att kolla hur produktionen funkar och att kvaliteten hålls som vi vill för våra kunder.

Vänligen kontakta vår kundservice direkt via mail på kundservice@excluzive.se och låt oss veta vilka ändringar du vill göra. Eftersom det inte tar långt tid mellan du lägger din order och den går i produktion är det viktigt att du hör av dig inom 2 dagar efter du har lagt din beställning så vi kan ändra den.

Om ni märker en skada eller defekt på er produkt, ska ni kontakta kundtjänsten på mail på kundservice@excluzive.se så fort som möjligt. Glöm inte att förklara så utförligt och noga det går vad som är fel och bifoga en bild på din orderbekräftelse och bilder eller video för att illustrer felet så vi kan ta hand om din reklamation snarast och på bästa sätt. En handläggare kommer då hjälpa er genom processen.

För att vi ska kunna ge bästa service till våra kunder så är våra medarbetare i showroomet dedikerade endast till nya kunder som behöver tips och hjälp inför en beställning.
Därför ber vi er kontakta vår kundtjänst via mail på kundservice@excluzive.se för allt som gäller era frågor om pågående beställningar. Ni bör då inte komma till showroomet då våra medarbetare inte jobbar på kundtjänsten och kan inte svara på pågående beställningar eller ärende.
Vi ber om er förståelse om att vi är upptagna med att ta hand om våra kunder så att vi kan ge dem en oförglömlig upplevelse hos oss.

Så fort vi har fått produkterna till vårt lager kommer vi ringa upp dig så att vi kan boka dag och tid med leverans som passar dig bäst. Oftast ringer vi upp dig 1-2 dagar innan det är dags för leverans. Vi kan dock inte garantera en exakt leveransdag vid beställning.

Vi försöker uppdatera information om våra produkter regelbundet så att ni kan hitta det mesta i beskrivning under varje produkt. Vi gör vårt bästa för att göra det så tydligt och innehållsrik som möjligt men om du ändå undrar över något som inte finns med är du välkommen att kontakta vår kunnig kundtjänst via mail på kundservice@excluzive.se så hjälper dem er med glädje.

Hemleverans sker normalt till närmaste port, grind eller garageuppfart.

Betalning sker genom vald betalningsmetod i kassan. Betalningsmetoden tillhandahålls av Svea Webpay och ni kan betala genom kortbetalning (endast Visa och MasterCard), faktura, delbetalning eller kontokredit.

När du har gjort din beställning och godkänt den så skickar vi alltid en orderbekräftelse via mail. Om du inte mottagit bekräftelse på mail ska du i första hand kolla upp om betalningen har genomförts på ditt bankkonto. Ibland händer det tekniskt strul som gör att en beställning inte går igenom men då dras heller inga pengar från ditt bankkonto och du kan då säkert lägga en ny beställning. Om pengar dragits från ditt bankkonto ber vi dig vänligen att kontakta vår kundtjänst via mail på kundservice@excluzive.se så fort som möjligt så vi kan hjälpa dig.

En vara kan returneras upp till 14 dagar efter mottagen leverans, förutsatt att produkten returneras omonterad, komplett, hel och ren och väl förpackad i originalemballage samt med kvitto. Om man är osäker på produkten skall man hantera den varsamt så att den går att returnera i nyskick, alltså oanvänd, och spara emballaget. Din ångerrätt gäller dock inte hygienvaror, outlet varor eller specialbeställda varor som tillverkats efter ditt särskilda önskemål eller har fått ett tydlig personlig prägel. Vi har ingen ångerrätt eller öppet köp på sängar. Dessa beställs individuellt enligt varje kunds önskemål och har ingen ångerrätt.Vid ångrat köp, kontaktar du kundtjänsten via mail på kundservice@excluzive.se. Vänligen ange ditt namn och ordernummer i mailet så vi kan hjälpa dig på bästa sätt.

I första hand ska du kontakta kundtjänsten via mail på kundservice@excluzive.se (bilder eller video kan krävas). När du som kund har inkommit med anmälan om retur och den är godkänd av kundtjänsten så kontaktar vi dig för att bestämma upphämtningstid eller vart/hur du kan överlämna varan till fraktbolaget. Vi skickar sedan ut fraktdokument via mail som du skriver ut och sätter fast på paketen. Kunden har ansvar för upphämtning, att varan är korrekt emballerad och är i fint skick. Varan skall vara Excluzive tillhanda senast 14 dagar efter att fraktsedlar skickats ut.

Vid retur betalar kunden returfrakten och ansvarar för varans skick under returfrakten. Du som kund är ansvarig för att varan returneras väl emballerad, i originalemballage. Retur av vara ska ske på det sätt vi kommit överens med dig. Du som kund ansvarar för risken vid returfrakt; denna risk innefattar bland annat att produkten skadas eller kommer bort under frakt. Vid returer är det kundens ansvar att produkten kan hämtas upp utan komplikationer, samt att kunden är närvarande och behjälplig för transportören. Observera att transportören ej bär några produkter, utan dessa skall vara förpackade på pall i originalemballage, eller likvärdigt – på marknivå.

Vi betalar tillbaka det belopp du betalat för din vara så fort vi konstaterat att din retur är i huvudsakligen oförändrat skick, dock senast inom 30 dagar från det datum vi mottagit din retur. Fraktavgift betalas inte tillbaka vid retur.

Retur fraktavgift för Dardel doftljus är 200 kr. Retur fraktavgift för barnvagnar är 600 kr och fåtöljer. Retur fraktavgift för soffor är 2500 kr och sängar är 2000 kr. Vi förbehåller oss rätten att neka en retur eller ej återbetala hela beloppet till följd av extra kostnader, skador eller förändrat skick på produkten.

Observera att om du ångrar ett köp och vill returnera varan, behöver du ändå först hämta ut paketet och därefter kontakta kundtjänsten via mail på kundservice@excluzive.se för att göra en retur. Annars måste vi som företag betala för returen. Vi förbehåller oss då rätten att debitera kostnaderna för den hantering som uppstår vid ej uthämtade paket (returfrakt, expeditionskostnad etc.). Därför tar vi ut en avgift på upp till 1500 kr om ett paket ej hämtas ut. (Barnvagnar 1500 kr. Dardel 250 kr). Försändelsen ligger hos postombudet i 14 dagar innan den returneras till oss.

Vi har ingen butik däremot har vi ett showroom du kan besöka för att titta och känna på våra produkter samt beställa. I dagsläget har vi ett showroom i Stockholm och ett i Malmö men har planer på att öppna ytterligare showroom i Göteborg.

Vårt showroom Stockholm ligger på Gjuterivägen 20 i Bromma.

Vårt showroom Malmö ligger på Sporregatan 16 i Malmö.

Vårt showroom Stockholm är endast öppet på lördagar kl 11.00 – 16.00.

Vårt showroom Malmö är endast öppet på lördagar kl 11.00 – 16.00.

Vi förbehåller oss rätten att debitera kostnaderna för den hantering som uppstår vid ej uthämtade paket (returfrakt, expeditionskostnad etc.). Därför tar vi ut en avgift på upp till 1500 kr om ett paket ej hämtas ut. (Barnvagnar 1500 kr. Dardel 250 kr). Försändelsen ligger hos postombudet i 14 dagar innan den returneras till oss.

FAQ

Vi erbjuder ingen kundservice via telefon, bara på mail.
Många frågor som vi får kräver underlag såsom bilder eller video för att vi ska kunna hjälpa våra kunder på bästa möjliga sätt.
Sen är en av våra värderingar att kunna hålla våra kostnader så låga som möjligt så att vi kan ha samma låga priser på våra produkter.
Vi svarar såklart på alla mail i turordning och strävar alltid efter att varje kund ska få svar inom 24 timmar från måndag till fredag.

Vår normala leveranstid är 3- 8 veckor för beställningsvaror.
Där finns avvikelser – Kolla därför den exakta leveranstid just på dina produkter när du beställer. Leveranstider under storhelger som på Jul, Nyår och Påsk samt under sommaren (juni-augusti) kan det ta längre tid, upp till 10 veckor.
Varje produkt vi har byggs upp för hand efter din beställning både gällande design och mått.
Sedan ska ordern fraktas från tillverkaren till vårt lager och då ska tull hanteras.

Vi har olika tillverkare i Polen som erbjuder EU standarder och normer för högsta kvalitet och säkerhet. Vi besöker regelbundet våra tillverkare för att kolla hur produktionen funkar och att kvaliteten hålls som vi vill för våra kunder.

Vänligen kontakta vår kundservice direkt via mail på kundservice@excluzive.se och låt oss veta vilka ändringar du vill göra. Eftersom det inte tar långt tid mellan du lägger din order och den går i produktion är det viktigt att du hör av dig inom 2 dagar efter du har lagt din beställning så vi kan ändra den.

Om ni märker en skada eller defekt på er produkt, ska ni kontakta kundtjänsten på mail på kundservice@excluzive.se så fort som möjligt. Glöm inte att förklara så utförligt och noga det går vad som är fel och bifoga en bild på din orderbekräftelse och bilder eller video för att illustrer felet så vi kan ta hand om din reklamation snarast och på bästa sätt. En handläggare kommer då hjälpa er genom processen.

För att vi ska kunna ge bästa service till våra kunder så är våra medarbetare i showroomet dedikerade endast till nya kunder som behöver tips och hjälp inför en beställning.
Därför ber vi er kontakta vår kundtjänst via mail på kundservice@excluzive.se för allt som gäller era frågor om pågående beställningar. Ni bör då inte komma till showroomet då våra medarbetare inte jobbar på kundtjänsten och kan inte svara på pågående beställningar eller ärende.
Vi ber om er förståelse om att vi är upptagna med att ta hand om våra kunder så att vi kan ge dem en oförglömlig upplevelse hos oss.

Så fort vi har fått produkterna till vårt lager kommer vi ringa upp dig så att vi kan boka dag och tid med leverans som passar dig bäst. Oftast ringer vi upp dig 1-2 dagar innan det är dags för leverans. Vi kan dock inte garantera en exakt leveransdag vid beställning.

Vi försöker uppdatera information om våra produkter regelbundet så att ni kan hitta det mesta i beskrivning under varje produkt. Vi gör vårt bästa för att göra det så tydligt och innehållsrik som möjligt men om du ändå undrar över något som inte finns med är du välkommen att kontakta vår kunnig kundtjänst via mail på kundservice@excluzive.se så hjälper dem er med glädje.

Hemleverans sker normalt till närmaste port, grind eller garageuppfart.

Betalning sker genom vald betalningsmetod i kassan. Betalningsmetoden tillhandahålls av Svea Webpay och ni kan betala genom kortbetalning (endast Visa och MasterCard), faktura, delbetalning eller kontokredit.

När du har gjort din beställning och godkänt den så skickar vi alltid en orderbekräftelse via mail. Om du inte mottagit bekräftelse på mail ska du i första hand kolla upp om betalningen har genomförts på ditt bankkonto. Ibland händer det tekniskt strul som gör att en beställning inte går igenom men då dras heller inga pengar från ditt bankkonto och du kan då säkert lägga en ny beställning. Om pengar dragits från ditt bankkonto ber vi dig vänligen att kontakta vår kundtjänst via mail på kundservice@excluzive.se så fort som möjligt så vi kan hjälpa dig.

En vara kan returneras upp till 14 dagar efter mottagen leverans, förutsatt att produkten returneras omonterad, komplett, hel och ren och väl förpackad i originalemballage samt med kvitto. Om man är osäker på produkten skall man hantera den varsamt så att den går att returnera i nyskick, alltså oanvänd, och spara emballaget. Din ångerrätt gäller dock inte hygienvaror, outlet varor eller specialbeställda varor som tillverkats efter ditt särskilda önskemål eller har fått ett tydlig personlig prägel. Vi har ingen ångerrätt eller öppet köp på sängar. Dessa beställs individuellt enligt varje kunds önskemål och har ingen ångerrätt.Vid ångrat köp, kontaktar du kundtjänsten via mail på kundservice@excluzive.se. Vänligen ange ditt namn och ordernummer i mailet så vi kan hjälpa dig på bästa sätt.

I första hand ska du kontakta kundtjänsten via mail på kundservice@excluzive.se (bilder eller video kan krävas). När du som kund har inkommit med anmälan om retur och den är godkänd av kundtjänsten så kontaktar vi dig för att bestämma upphämtningstid eller vart/hur du kan överlämna varan till fraktbolaget. Vi skickar sedan ut fraktdokument via mail som du skriver ut och sätter fast på paketen. Kunden har ansvar för upphämtning, att varan är korrekt emballerad och är i fint skick. Varan skall vara Excluzive tillhanda senast 14 dagar efter att fraktsedlar skickats ut.

Vid retur betalar kunden returfrakten och ansvarar för varans skick under returfrakten. Du som kund är ansvarig för att varan returneras väl emballerad, i originalemballage. Retur av vara ska ske på det sätt vi kommit överens med dig. Du som kund ansvarar för risken vid returfrakt; denna risk innefattar bland annat att produkten skadas eller kommer bort under frakt. Vid returer är det kundens ansvar att produkten kan hämtas upp utan komplikationer, samt att kunden är närvarande och behjälplig för transportören. Observera att transportören ej bär några produkter, utan dessa skall vara förpackade på pall i originalemballage, eller likvärdigt – på marknivå.

Vi betalar tillbaka det belopp du betalat för din vara så fort vi konstaterat att din retur är i huvudsakligen oförändrat skick, dock senast inom 30 dagar från det datum vi mottagit din retur. Fraktavgift betalas inte tillbaka vid retur.

Retur fraktavgift för Dardel doftljus är 200 kr. Retur fraktavgift för barnvagnar är 600 kr och fåtöljer. Retur fraktavgift för soffor är 2500 kr och sängar är 2000 kr. Vi förbehåller oss rätten att neka en retur eller ej återbetala hela beloppet till följd av extra kostnader, skador eller förändrat skick på produkten.

Observera att om du ångrar ett köp och vill returnera varan, behöver du ändå först hämta ut paketet och därefter kontakta kundtjänsten via mail på kundservice@excluzive.se för att göra en retur. Annars måste vi som företag betala för returen. Vi förbehåller oss då rätten att debitera kostnaderna för den hantering som uppstår vid ej uthämtade paket (returfrakt, expeditionskostnad etc.). Därför tar vi ut en avgift på upp till 1500 kr om ett paket ej hämtas ut. (Barnvagnar 1500 kr. Dardel 250 kr). Försändelsen ligger hos postombudet i 14 dagar innan den returneras till oss.

Vi har ingen butik däremot har vi ett showroom du kan besöka för att titta och känna på våra produkter samt beställa. I dagsläget har vi ett showroom i Stockholm och ett i Malmö men har planer på att öppna ytterligare showroom i Göteborg.

Vårt showroom Stockholm ligger på Gjuterivägen 20 i Bromma.

Vårt showroom Malmö ligger på Sporregatan 16 i Malmö.

Vårt showroom Stockholm är endast öppet på lördagar kl 11.00 – 16.00.

Vårt showroom Malmö är endast öppet på lördagar kl 11.00 – 16.00.

Vi förbehåller oss rätten att debitera kostnaderna för den hantering som uppstår vid ej uthämtade paket (returfrakt, expeditionskostnad etc.). Därför tar vi ut en avgift på upp till 1500 kr om ett paket ej hämtas ut. (Barnvagnar 1500 kr. Dardel 250 kr). Försändelsen ligger hos postombudet i 14 dagar innan den returneras till oss.

Behöver
du extra hjälp?

kundservice@excluzive.se