Allmänt

Allmänt

Följande allmänna villkor gäller när du som konsument gör en beställning via www.excluzive.se. Ett avtal ingås mellan kund och La Vida Casa AB, org. nr. 559120-5132, Box 4052, 169 04 Solna, som äger www.excluzive.se.

Webbplatsen, samt allt innehåll på denna, ägs av Excluzive.se och dess licensgivare. Informationen är skyddad genom bland annat immaterialrättsliga och marknadsrättsliga lagar. Detta innebär att varumärken, firmanamn, produktnamn, bilder och grafik, design, layout samt information om produkter, tjänster och annat innehåll inte får kopieras eller användas utan föregående skriftligt medgivande från Excluzive.se.

Beroende på vilken typ av bildskärm du har kan våra bilder avvika något från produkternas verkliga nyans. Hur färgen i bilderna återges kan bero på vilken inställning din bildskärm har. Vi reserverar oss också för eventuella ”tryckfel” i produktinformationen.

Genomförd beställning innebär att du godkänner våra köpvillkor och samtycker till att dina personuppgifter registreras i vårt kundregister. Avtal om köp genomförs först när vi bekräftat beställningen genom att skicka en orderbekräftelse till den mejladress du angivit. Vid eventuella felaktigheter i t.ex. angivande av pris, lagerdifferenser, leveranstid etc. förbehåller vi oss rätten att korrigera detta i efterhand. Om du inte är nöjd med vår korrigering får du självklart välja att avboka din order utan kostnad.

För att kunna beställa på webbplatsen måste kunden ha fyllt 18 år. Excluzive.se accepterar enligt svensk lag inte kreditköp till personer under 18 år.

På Excluzive.se används cookies. Cookies är små textfiler som lagras på besökarens dator och som är möjliga att använda för att följa vad besökaren gör på webbplatsen.

Varje vara anges inklusive moms i Svenska kronor. I kundvagnen ser man det totala priset inklusive alla avgifter så som moms, frakt och betalningar
Sekretess, säkerhet & personuppgifter

I samband med din beställning godkänner du att Excluzive.se lagrar och använder dina uppgifter. Det gör vi för att kunna fullfölja våra åtaganden gentemot dig. Vi dokumenterar även all kommunikation som vi har med dig via e-post, detta för att tillhandahålla den service som du förväntar dig av oss. Excluzive.se kommer inte att lämna ut dina personuppgifter till tredje part. Enligt Personuppgiftslagen har du på begäran, en gång per år, rätt att få del av den information vi har registrerat om dig. Vi förbehåller oss rätten att använda dina e-post för skick marknadsföring och nyhetsbrev

BETALNING

Betalning

1. Betalning:

Betalning sker genom vald betalningsmetod i kassan. Betalningsmetoden tillhandahålls av Svea Webpay.

2. Kortbetalning:

I samarbete med Svea Webpay  erbjuder vi kortbetalning som accepteras av Visa och MasterCard. Debitering av ditt betalkort sker direkt.

3. Faktura & delbetalning:

I samarbete med Svea Webpay erbjuder vi faktura och delbetalning. Tjänsten är baserad på en engångskredit som möjliggör en enkel och säker betalning av dina köp genom faktura eller delbetalning.

4. Konto:

I samarbete med Svea Webpay erbjuder vi betalning genom kontokredit.

Svea Webpay Checkout villkor: klicka här

Leverans

Leveransvillkor

Orderbekräftelse:

När du har gjort din beställning och godkänt den skickar vi en orderbekräftelse via mail till dig.

Leveransbekräftelse/Avisering:

När vi har packat din order skickar vi ytterligare en bekräftelse, en leveransbekräftelse. Beroende på vilket leveranssätt du valt får du avisering via email, SMS eller telefon.

Fraktkostnader:

Fri frakt på alla barnvagnar och babyskydd i hela Sverige. Fri frakt på alla produkter inom Stockholm län. Kolla dina fraktkostnad här om du bor utanför Stockholm län.

Leveranstid:

Vår normala leveranstid är 2-5 dagar för produkter som finns i vårt lager och 3 – 8 veckor för beställningsvaror. Där finns avvikelser – Kolla därför den exakta leveranstid på ditt/dina produkter när du beställa. Leveranstider under storhelger som från Jul – Nyår, Påsk samt under sommaren (juni-augusti) kan det ta längre tid, upp till 10 veckor.

Leveranssätt:

Hemleverans sker normalt vardagar mellan 08:00 – 18:00 till närmaste port, grind eller garageuppfart.

– PostNord: Vi har valt Posten som distributör på grund av deras många och spridda utlämningsställen, deras snabba och trygga leveranser samt smidiga leveranser. Detta för att vi ska kunna vara så tillgängliga som möjligt för er kunder runt om i landet. Om man inte är hemma när (stort) paketet levereras får man en avi i brevlådan, sms eller mail.

– GLS & SCHENKER: Vi jobbar också med olika express bolag.

– Leverans till utlämningsställe.

– Ägna transport

Viktigt att förbereda inför din leverans:

– Säkerställ att du kan ta emot leveransen när den anländer

– Säkerställ att din leverans går att bära in utan risk för att skada varor, person eller egendom.

Fellevererad eller saknad vara:

Om du saknar en vara eller har fått fel vara levererad ska du anmäla det till vår kundtjänst via mail inom 5 dagar från den dagen du mottagit ditt paket. Meddela vilken vara som saknas eller vad som har blivit fellevererat till vår kundtjänst så hjälper vi dig.

Transportskador:

Om produkten är skadad vid leveranstillfället bör detta anmälas omgående skriftligt till vår kundtjänst. För att vi ska kunna reklamera skadan gentemot vår transportör behöver vi anmäla transportskador till denne inom 1-3 dagar. Vi är därför tacksamma om du anmäler skadan inom denna tid. Detta gäller såväl synliga som dolda transportskador och det är därför viktigt att du packar upp och kontrollerar att produkten är felfri så snart som möjligt efter mottagandet.

Om skadan är synlig är det enklast om du anmäler detta direkt till chauffören vid mottagandet av försändelsen. Tänk på att alltid spara emballaget för att reklamationen ska kunna hanteras korrekt.

En produkt som är felaktigt expedierad bör anmälas skriftligt snarast som möjligt till vår kundtjänst. Om en vara mot förmodan skulle vara felexpedierad eller felaktig åtar vi oss att kostnadsfritt åtgärda felet.

Transportansvar:

Om varan skadas eller kommer bort under transporten från oss till dig är det vi som är ansvariga. Vid en eventuell retur till oss är det du som kund som är ansvarig för godset.

Leveransförsening:

Vid eventuell försening kompenserar vi med 2% av värdet på den försenade varan per hel förseningsvecka, från och med förseningsvecka tre upp till förseningsvecka sju. Beloppet för ersättning vid försenad leverans uppgår till max 10% av varans värde och betalas ut i form av tillgodo.

Ej utlöst order:

Vi förbehåller oss rätten att debitera kostnaderna för den hantering som uppstår vid ej uthämtade paket (returfrakt, expeditionskostnad etc.). Därför tar vi ut en avgift på upp till 1500 kr om ett paket ej hämtas ut. (Barnvagnar 1500 kr. Dardel 250 kr). Försändelsen ligger hos postombudet i 14 dagar innan den returneras till oss. Observera därför att om du ångrar ett köp och vill returnera varan, behöver du först hämta ut paketet och därefter returnera enligt beskrivning nedan. Utlösta paket omfattas inte av ångerrätten.

Hämta själv:

Excluzive har ej avhämtning utan levererar endast ut till av kund angiven adress eller till ombud, om försändelsens beskaffenhet är sådan att den skickas till ombud.

Tilläggstjänster:

Kvällsleverans

För vissa leveransområden kan kvällsleverans köpas som en tilläggstjänst för 499 kr. Kontakta kundtjänst skriftligt för mer information.

Lagring av varor

Om du inte har möjlighet att ta emot din leverans vid utsatt leveransdatum kan Excluzive lagra dina varor utan extra kostnad under maximalt 5 arbetsdagar. Önskar du ytterligare lagring tillkommer en kostnad på 149 kr per dag efter den femte lagringstiden.

Leverans i samband med köp av fler än en produkt:

Beställer du flera produkter sänder vi som regel alltid dessa i samma försändelse. Dock kan det förekomma att du får dina produkter i flera försändelser, då vi alltid väljer det mest lämpliga transportalternativet för respektive produkt, men du betalar alltid bara för en frakt om frakt tillkommer på din beställning.

Internationella leveranser:

Din order kan endast levereras inom Sverige.

Är du under 18 år?:

Om du är under 18 år måste du ha målsmans tillstånd för att beställa hos oss!

Ångerrätt

Ångerrätt

Ångerrätt/Öppet köp:

En vara kan returneras upp till 14 dagar efter mottagen leverans, förutsatt att produkten returneras omonterad, komplett, hel och ren och väl förpackad i originalemballage samt med kvitto. Om man är osäker på produkten skall man hantera den varsamt så att den går att returnera i nyskick, alltså oanvänd, och spara emballaget. Din ångerrätt gäller dock inte hygienvaror, outlet varor eller specialbeställda varor som tillverkats efter ditt särskilda önskemål eller har fått ett tydlig personlig prägel. I samband med en sådan specifik beställning får du tydlig information om detta.

Vid ångrat köp, kontaktar du kundtjänst via mail: kundservice@excluzive.se

Ange alltid ditt namn och ordernummer.

Retur:

När du som kund har inkommit med anmälan om retur och den är godkänd (bilder kan krävas) kontaktar vi dig för att bestämma upphämtningstid eller vart/hur du kan överlämna varan till fraktbolaget. Vi skickar sedan ut fraktdokument via mail som du skriver ut och sätter fast på paketen. Kunden har ansvar för upphämtning, att varan är korrekt emballerad och är i fint skick. Om du inte fullföljer den bokade returen genom att till exempel inte skriva ut frakt dokumenten eller ej vara hemma vid upphämtning trots bestämd tid för upphämtning, förbehåller vi oss rätten att debitera dig upp till 2000kr beroende på din produkt: Dardel 250 kr, barnvagnar, fåtöljer och soffor 2000 kr. Kunden skall tillse att det tydligt framgår vilken kund och vilket ordernummer som varan/varorna skickas från. Detta för att Excluzive skall kunna identifiera varan som din och för att återbetalning skall kunna ske snabbt och enkelt. Varan skall vara Excluzive tillhanda senast 14 dagar efter att fraktsedlar skickats ut.

Vid retur betalar kunden returfrakten och ansvarar för varans skick under returfrakten. Du som kund är ansvarig för att varan returneras väl emballerad, i originalemballage. Retur av vara ska ske på det sätt vi kommit överens med dig. Du som kund ansvarar för risken vid returfrakt; denna risk innefattar bland annat att produkten skadas eller kommer bort under frakt. Vid returer är det kundens ansvar att produkten kan hämtas upp utan komplikationer, samt att kunden är närvarande och behjälplig för transportören. Observera att transportören ej bär några produkter, utan dessa skall vara förpackade på pall i originalemballage, eller likvärdigt – på marknivå.

Vi betalar tillbaka det belopp du betalat för din vara så fort vi konstaterat att din retur är i huvudsakligen oförändrat skick, dock senast inom 30 dagar från det datum vi mottagit din retur. Fraktavgift betalas inte tillbaka vid retur. Retur fraktavgift för Dardel är 200 kr. Retur fraktavgift för barnvagnar är 600 kr och fåtöljer. Retur fraktavgift för soffor är 2500 kr och sängar är 2000 kr. Vi förbehåller oss rätten att neka en retur eller ej återbetala hela beloppet till följd av extra kostnader, skador eller förändrat skick på produkten. Summa som kan dra av motsvarar den värdeminskning jämfört med varans ursprungsvärde om denna värdeminskning beror på att kunden har använt eller begagnat varan i större utsträckning än vad som är nödvändigt för att fastställa egenskaper och funktion. Excluzive kommer använda samma betalmedel för återbetalning som kunden själv använt för den inledande affärshändelsen, om kunden inte uttryckligen kommit överens med Excluzive om något annat.

Vi har ingen ångerrätt eller öppet köp på sängar. Dessa beställs individuellt enligt varje kunds önskemål och har ingen ångerrätt.

Om du inte tar emot din säng kommer vi att debitera dig 2500 kr för returfrakt. Detta gäller beställningar som gjordes via hemsidan, Facebook, Facebook Marketplace, Blocket samt SMS.

Hur barnvagnar skall skickas i retur:

1.  Barnvagnen måste rengöras innan den skickas till oss. Det vill säga ingen lera eller liknande smuts.

2.  Barnvagnen måste packas i kartong som har dessa MAX mått:

·     Max höjd :  60 cm

·     Max bredd: 80 cm

·     Max längd: 200 cm

·     Max vikt: 50 kg

3.  Om paketet inte håller måtten som beskrivs här ovan, kommer vår leverantör få böter från speditör bolaget. Av just den anledningen blir vi tvungna att ta ut denna kostnad från er som kund. Kostnaden ligger på 650 kr minimum.

Om ni vägrar att betala dessa böter kommer vi inte kunna att återlämna er produkt innan bötessumman är betald.

4.  Var goda och svara i telefon samt e-post, detta kommer underlätta för speditören att hämta/lämna er reklamation.

Reklamationer

Reklamationer

Du som kund har alltid tre års reklamationsrätt på alla våra varor enligt Konsumentköplagen. Reklamationsrätten täcker fabrikationsfel på de varor du har köpt hos oss.

Reklamationsrätten gäller ej fel som uppkommit pga. av bristande skötsel, felaktigt handhavande eller normal förslitning.

Reklamationen måste göras inom skälig tid efter det att du märkt eller borde ha märkt felet.

Innan du kontaktar kundservice kan du förbereda dig genom att:

– Ha ordernummer och kvitto till hands

– Notera och beskriva felet/problemet så tydligt som möjligt.

– Ta ett foto/video som tydligt visar skadan/felet.

Maila därefter informationen till kundservice@excluzive.se

Excluzive står för returfrakten för godkända reklamationer. Bor du utanför vår normala leveransområde (om du betalar för fraktkostnad vid leverans eller hämtar soffan själv på vårt lager), så måste du själv ombesörja att den felaktiga produkten kommer oss tillhanda i Stockholm.

När Excluzive fått tillbaka reklamerad vara och konstaterat att reklamationen är giltig kommer Excluzive att kompensera dig genom att:

– I första hand åtgärda felet.

– I andra hand ersätta dig med en ersättningsvara.

– I tredje hand ge dig en skälig ersättning i form av presentkort

Excluzive strävar efter att detta ska ske inom 30 dagar från det att reklamationen mottagits, men det kan ta längre tid beroende på vilken produkt som reklamerats.

Excluzive förbehåller sig rätten att neka en reklamation om det visar sig att varan inte är felaktig enligt Konsumentköplagen. Vid reklamationer följer Excluzive riktlinjer från Allmänna reklamationsnämnden (se www.arn.se). Du kan också läsa mer på www.konsumentverket.se. Vid eventuell tvist följer Excluzive beslut från Allmänna reklamationsnämnden.

1 års Garanti:

Vi har 1 års garanti på alla vår produkter. Garanti för varor täcker endast ursprungliga fabrikationsfel och därmed inte fel som uppstår vid eller efter en egen förändring av varans funktion och utseende såsom ombyggnation uppgradering eller annan konfigurering av varan. Kundens orderbekräftelse gäller som garantibevis.

Barnvagnar:

Garantin omfattar inte hjul relaterade frågor såsom punktering, lufttryck mm. OBS! Lufttrycket i däcken skall inte överstiga 2.0 BAR.

Dina rättigheter:

Du har rätt att få veta vilka personuppgifter från dig vi använder, genom ett så kallat registerutdrag. Om du har ett konto kan du när som helst logga in på Mina Sidor för att se vissa uppgifter som vi har om dig, t.ex. kontaktuppgifter, dina intjänade bonuspoäng, dina personliga erbjudanden och annat. Om du inte registrerat dig som medlem, eller vill ha ett komplett registerutdrag, kan du kontakta vår kundtjänst så hjälper de dig.

Vi vill säkerställa att dina personuppgifter är korrekta och uppdaterade, och du har även rätt att få felaktiga uppgifter om dig rättade. Om de uppgifter du lämnat till oss förändras, t.ex. om du ändrar din e-postadress, namn eller dina betalningsuppgifter, eller om du vill säga upp ditt konto, är det bara att höra av dig till vår kundtjänst. Vid de tillfällena då vi behandlar dina personuppgifter med stöd av ditt samtycke har du rätt att, när som helst, ta tillbaka ditt samtycke kring behandlingen. Du har också rätt att motsätta dig viss behandling, exempelvis för ändamål som rör direktmarknadsföring och nyhetsbrevsutskick. Under vissa omständigheter har du även rätt att få dina personuppgifter raderade eller blockerade. Detta gäller dock inte om vi exempelvis är skyldiga enligt lag att bevara eller på annat sätt hantera uppgifterna, eller om uppgifterna behövs för att kunna uppfylla ett avtal med dig.

Allmänt

Allmänt

Följande allmänna villkor gäller när du som konsument gör en beställning via www.excluzive.se. Ett avtal ingås mellan kund och La Vida Casa AB, org. nr. 559120-5132, Box 4052, 169 04 Solna, som äger www.excluzive.se.

Webbplatsen, samt allt innehåll på denna, ägs av Excluzive.se och dess licensgivare. Informationen är skyddad genom bland annat immaterialrättsliga och marknadsrättsliga lagar. Detta innebär att varumärken, firmanamn, produktnamn, bilder och grafik, design, layout samt information om produkter, tjänster och annat innehåll inte får kopieras eller användas utan föregående skriftligt medgivande från Excluzive.se.

Beroende på vilken typ av bildskärm du har kan våra bilder avvika något från produkternas verkliga nyans. Hur färgen i bilderna återges kan bero på vilken inställning din bildskärm har. Vi reserverar oss också för eventuella ”tryckfel” i produktinformationen.

Genomförd beställning innebär att du godkänner våra köpvillkor och samtycker till att dina personuppgifter registreras i vårt kundregister. Avtal om köp genomförs först när vi bekräftat beställningen genom att skicka en orderbekräftelse till den mejladress du angivit. Vid eventuella felaktigheter i t.ex. angivande av pris, lagerdifferenser, leveranstid etc. förbehåller vi oss rätten att korrigera detta i efterhand. Om du inte är nöjd med vår korrigering får du självklart välja att avboka din order utan kostnad.

För att kunna beställa på webbplatsen måste kunden ha fyllt 18 år. Excluzive.se accepterar enligt svensk lag inte kreditköp till personer under 18 år.

På Excluzive.se används cookies. Cookies är små textfiler som lagras på besökarens dator och som är möjliga att använda för att följa vad besökaren gör på webbplatsen.

Varje vara anges inklusive moms i Svenska kronor. I kundvagnen ser man det totala priset inklusive alla avgifter så som moms, frakt och betalningar
Sekretess, säkerhet & personuppgifter

I samband med din beställning godkänner du att Excluzive.se lagrar och använder dina uppgifter. Det gör vi för att kunna fullfölja våra åtaganden gentemot dig. Vi dokumenterar även all kommunikation som vi har med dig via e-post, detta för att tillhandahålla den service som du förväntar dig av oss. Excluzive.se kommer inte att lämna ut dina personuppgifter till tredje part. Enligt Personuppgiftslagen har du på begäran, en gång per år, rätt att få del av den information vi har registrerat om dig. Vi förbehåller oss rätten att använda dina e-post för skick marknadsföring och nyhetsbrev

BETALNING

Betalning

1. Betalning:

Betalning sker genom vald betalningsmetod i kassan. Betalningsmetoden tillhandahålls av Svea Webpay.

2. Kortbetalning:

I samarbete med Svea Webpay  erbjuder vi kortbetalning som accepteras av Visa och MasterCard. Debitering av ditt betalkort sker direkt.

3. Faktura & delbetalning:

I samarbete med Svea Webpay erbjuder vi faktura och delbetalning. Tjänsten är baserad på en engångskredit som möjliggör en enkel och säker betalning av dina köp genom faktura eller delbetalning.

4. Konto:

I samarbete med Svea Webpay erbjuder vi betalning genom kontokredit.

Svea Webpay Checkout villkor: klicka här

Leverans

Leveransvillkor

Orderbekräftelse:

När du har gjort din beställning och godkänt den skickar vi en orderbekräftelse via mail till dig.

Leveransbekräftelse/Avisering:

När vi har packat din order skickar vi ytterligare en bekräftelse, en leveransbekräftelse. Beroende på vilket leveranssätt du valt får du avisering via email, SMS eller telefon.

Fraktkostnader:

Fri frakt på alla barnvagnar och babyskydd i hela Sverige. Fri frakt på alla produkter inom Stockholm län. Kolla dina fraktkostnad här om du bor utanför Stockholm län.

Leveranstid:

Vår normala leveranstid är 2-5 dagar för produkter som finns i vårt lager och 3 – 8 veckor för beställningsvaror. Där finns avvikelser – Kolla därför den exakta leveranstid på ditt/dina produkter när du beställa. Leveranstider under storhelger som från Jul – Nyår, Påsk samt under sommaren (juni-augusti) kan det ta längre tid, upp till 10 veckor.

Leveranssätt:

Hemleverans sker normalt vardagar mellan 08:00 – 18:00 till närmaste port, grind eller garageuppfart.

– PostNord: Vi har valt Posten som distributör på grund av deras många och spridda utlämningsställen, deras snabba och trygga leveranser samt smidiga leveranser. Detta för att vi ska kunna vara så tillgängliga som möjligt för er kunder runt om i landet. Om man inte är hemma när (stort) paketet levereras får man en avi i brevlådan, sms eller mail.

– GLS & SCHENKER: Vi jobbar också med olika express bolag.

– Leverans till utlämningsställe.

– Ägna transport

Viktigt att förbereda inför din leverans:

– Säkerställ att du kan ta emot leveransen när den anländer

– Säkerställ att din leverans går att bära in utan risk för att skada varor, person eller egendom.

Fellevererad eller saknad vara:

Om du saknar en vara eller har fått fel vara levererad ska du anmäla det till vår kundtjänst via mail inom 5 dagar från den dagen du mottagit ditt paket. Meddela vilken vara som saknas eller vad som har blivit fellevererat till vår kundtjänst så hjälper vi dig.

Transportskador:

Om produkten är skadad vid leveranstillfället bör detta anmälas omgående skriftligt till vår kundtjänst. För att vi ska kunna reklamera skadan gentemot vår transportör behöver vi anmäla transportskador till denne inom 1-3 dagar. Vi är därför tacksamma om du anmäler skadan inom denna tid. Detta gäller såväl synliga som dolda transportskador och det är därför viktigt att du packar upp och kontrollerar att produkten är felfri så snart som möjligt efter mottagandet.

Om skadan är synlig är det enklast om du anmäler detta direkt till chauffören vid mottagandet av försändelsen. Tänk på att alltid spara emballaget för att reklamationen ska kunna hanteras korrekt.

En produkt som är felaktigt expedierad bör anmälas skriftligt snarast som möjligt till vår kundtjänst. Om en vara mot förmodan skulle vara felexpedierad eller felaktig åtar vi oss att kostnadsfritt åtgärda felet.

Transportansvar:

Om varan skadas eller kommer bort under transporten från oss till dig är det vi som är ansvariga. Vid en eventuell retur till oss är det du som kund som är ansvarig för godset.

Leveransförsening:

Vid eventuell försening kompenserar vi med 2% av värdet på den försenade varan per hel förseningsvecka, från och med förseningsvecka tre upp till förseningsvecka sju. Beloppet för ersättning vid försenad leverans uppgår till max 10% av varans värde och betalas ut i form av tillgodo.

Ej utlöst order:

Vi förbehåller oss rätten att debitera kostnaderna för den hantering som uppstår vid ej uthämtade paket (returfrakt, expeditionskostnad etc.). Därför tar vi ut en avgift på upp till 1500 kr om ett paket ej hämtas ut. (Barnvagnar 1500 kr. Dardel 250 kr). Försändelsen ligger hos postombudet i 14 dagar innan den returneras till oss. Observera därför att om du ångrar ett köp och vill returnera varan, behöver du först hämta ut paketet och därefter returnera enligt beskrivning nedan. Utlösta paket omfattas inte av ångerrätten.

Hämta själv:

Excluzive har ej avhämtning utan levererar endast ut till av kund angiven adress eller till ombud, om försändelsens beskaffenhet är sådan att den skickas till ombud.

Tilläggstjänster:

Kvällsleverans

För vissa leveransområden kan kvällsleverans köpas som en tilläggstjänst för 499 kr. Kontakta kundtjänst skriftligt för mer information.

Lagring av varor

Om du inte har möjlighet att ta emot din leverans vid utsatt leveransdatum kan Excluzive lagra dina varor utan extra kostnad under maximalt 5 arbetsdagar. Önskar du ytterligare lagring tillkommer en kostnad på 149 kr per dag efter den femte lagringstiden.

Leverans i samband med köp av fler än en produkt:

Beställer du flera produkter sänder vi som regel alltid dessa i samma försändelse. Dock kan det förekomma att du får dina produkter i flera försändelser, då vi alltid väljer det mest lämpliga transportalternativet för respektive produkt, men du betalar alltid bara för en frakt om frakt tillkommer på din beställning.

Internationella leveranser:

Din order kan endast levereras inom Sverige.

Är du under 18 år?:

Om du är under 18 år måste du ha målsmans tillstånd för att beställa hos oss!

Ångerrätt

Ångerrätt

Ångerrätt/Öppet köp:

En vara kan returneras upp till 14 dagar efter mottagen leverans, förutsatt att produkten returneras omonterad, komplett, hel och ren och väl förpackad i originalemballage samt med kvitto. Om man är osäker på produkten skall man hantera den varsamt så att den går att returnera i nyskick, alltså oanvänd, och spara emballaget. Din ångerrätt gäller dock inte hygienvaror, outlet varor eller specialbeställda varor som tillverkats efter ditt särskilda önskemål eller har fått ett tydlig personlig prägel. I samband med en sådan specifik beställning får du tydlig information om detta.

Vid ångrat köp, kontaktar du kundtjänst via mail: kundservice@excluzive.se

Ange alltid ditt namn och ordernummer.

Retur:

När du som kund har inkommit med anmälan om retur och den är godkänd (bilder kan krävas) kontaktar vi dig för att bestämma upphämtningstid eller vart/hur du kan överlämna varan till fraktbolaget. Vi skickar sedan ut fraktdokument via mail som du skriver ut och sätter fast på paketen. Kunden har ansvar för upphämtning, att varan är korrekt emballerad och är i fint skick. Om du inte fullföljer den bokade returen genom att till exempel inte skriva ut frakt dokumenten eller ej vara hemma vid upphämtning trots bestämd tid för upphämtning, förbehåller vi oss rätten att debitera dig upp till 2000kr beroende på din produkt: Dardel 250 kr, barnvagnar, fåtöljer och soffor 2000 kr. Kunden skall tillse att det tydligt framgår vilken kund och vilket ordernummer som varan/varorna skickas från. Detta för att Excluzive skall kunna identifiera varan som din och för att återbetalning skall kunna ske snabbt och enkelt. Varan skall vara Excluzive tillhanda senast 14 dagar efter att fraktsedlar skickats ut.

Vid retur betalar kunden returfrakten och ansvarar för varans skick under returfrakten. Du som kund är ansvarig för att varan returneras väl emballerad, i originalemballage. Retur av vara ska ske på det sätt vi kommit överens med dig. Du som kund ansvarar för risken vid returfrakt; denna risk innefattar bland annat att produkten skadas eller kommer bort under frakt. Vid returer är det kundens ansvar att produkten kan hämtas upp utan komplikationer, samt att kunden är närvarande och behjälplig för transportören. Observera att transportören ej bär några produkter, utan dessa skall vara förpackade på pall i originalemballage, eller likvärdigt – på marknivå.

Vi betalar tillbaka det belopp du betalat för din vara så fort vi konstaterat att din retur är i huvudsakligen oförändrat skick, dock senast inom 30 dagar från det datum vi mottagit din retur. Fraktavgift betalas inte tillbaka vid retur. Retur fraktavgift för Dardel är 200 kr. Retur fraktavgift för barnvagnar är 600 kr och fåtöljer. Retur fraktavgift för soffor är 2500 kr och sängar är 2000 kr. Vi förbehåller oss rätten att neka en retur eller ej återbetala hela beloppet till följd av extra kostnader, skador eller förändrat skick på produkten. Summa som kan dra av motsvarar den värdeminskning jämfört med varans ursprungsvärde om denna värdeminskning beror på att kunden har använt eller begagnat varan i större utsträckning än vad som är nödvändigt för att fastställa egenskaper och funktion. Excluzive kommer använda samma betalmedel för återbetalning som kunden själv använt för den inledande affärshändelsen, om kunden inte uttryckligen kommit överens med Excluzive om något annat.

Vi har ingen ångerrätt eller öppet köp på sängar. Dessa beställs individuellt enligt varje kunds önskemål och har ingen ångerrätt.

Om du inte tar emot din säng kommer vi att debitera dig 2500 kr för returfrakt. Detta gäller beställningar som gjordes via hemsidan, Facebook, Facebook Marketplace, Blocket samt SMS.

Hur barnvagnar skall skickas i retur:

1.  Barnvagnen måste rengöras innan den skickas till oss. Det vill säga ingen lera eller liknande smuts.

2.  Barnvagnen måste packas i kartong som har dessa MAX mått:

·     Max höjd :  60 cm

·     Max bredd: 80 cm

·     Max längd: 200 cm

·     Max vikt: 50 kg

3.  Om paketet inte håller måtten som beskrivs här ovan, kommer vår leverantör få böter från speditör bolaget. Av just den anledningen blir vi tvungna att ta ut denna kostnad från er som kund. Kostnaden ligger på 650 kr minimum.

Om ni vägrar att betala dessa böter kommer vi inte kunna att återlämna er produkt innan bötessumman är betald.

4.  Var goda och svara i telefon samt e-post, detta kommer underlätta för speditören att hämta/lämna er reklamation.

Reklamationer

Reklamationer

Du som kund har alltid tre års reklamationsrätt på alla våra varor enligt Konsumentköplagen. Reklamationsrätten täcker fabrikationsfel på de varor du har köpt hos oss.

Reklamationsrätten gäller ej fel som uppkommit pga. av bristande skötsel, felaktigt handhavande eller normal förslitning.

Reklamationen måste göras inom skälig tid efter det att du märkt eller borde ha märkt felet.

Innan du kontaktar kundservice kan du förbereda dig genom att:

– Ha ordernummer och kvitto till hands

– Notera och beskriva felet/problemet så tydligt som möjligt.

– Ta ett foto/video som tydligt visar skadan/felet.

Maila därefter informationen till kundservice@excluzive.se

Excluzive står för returfrakten för godkända reklamationer. Bor du utanför vår normala leveransområde (om du betalar för fraktkostnad vid leverans eller hämtar soffan själv på vårt lager), så måste du själv ombesörja att den felaktiga produkten kommer oss tillhanda i Stockholm.

När Excluzive fått tillbaka reklamerad vara och konstaterat att reklamationen är giltig kommer Excluzive att kompensera dig genom att:

– I första hand åtgärda felet.

– I andra hand ersätta dig med en ersättningsvara.

– I tredje hand ge dig en skälig ersättning i form av presentkort

Excluzive strävar efter att detta ska ske inom 30 dagar från det att reklamationen mottagits, men det kan ta längre tid beroende på vilken produkt som reklamerats.

Excluzive förbehåller sig rätten att neka en reklamation om det visar sig att varan inte är felaktig enligt Konsumentköplagen. Vid reklamationer följer Excluzive riktlinjer från Allmänna reklamationsnämnden (se www.arn.se). Du kan också läsa mer på www.konsumentverket.se. Vid eventuell tvist följer Excluzive beslut från Allmänna reklamationsnämnden.

1 års Garanti:

Vi har 1 års garanti på alla vår produkter. Garanti för varor täcker endast ursprungliga fabrikationsfel och därmed inte fel som uppstår vid eller efter en egen förändring av varans funktion och utseende såsom ombyggnation uppgradering eller annan konfigurering av varan. Kundens orderbekräftelse gäller som garantibevis.

Barnvagnar:

Garantin omfattar inte hjul relaterade frågor såsom punktering, lufttryck mm. OBS! Lufttrycket i däcken skall inte överstiga 2.0 BAR.

Dina rättigheter:

Du har rätt att få veta vilka personuppgifter från dig vi använder, genom ett så kallat registerutdrag. Om du har ett konto kan du när som helst logga in på Mina Sidor för att se vissa uppgifter som vi har om dig, t.ex. kontaktuppgifter, dina intjänade bonuspoäng, dina personliga erbjudanden och annat. Om du inte registrerat dig som medlem, eller vill ha ett komplett registerutdrag, kan du kontakta vår kundtjänst så hjälper de dig.

Vi vill säkerställa att dina personuppgifter är korrekta och uppdaterade, och du har även rätt att få felaktiga uppgifter om dig rättade. Om de uppgifter du lämnat till oss förändras, t.ex. om du ändrar din e-postadress, namn eller dina betalningsuppgifter, eller om du vill säga upp ditt konto, är det bara att höra av dig till vår kundtjänst. Vid de tillfällena då vi behandlar dina personuppgifter med stöd av ditt samtycke har du rätt att, när som helst, ta tillbaka ditt samtycke kring behandlingen. Du har också rätt att motsätta dig viss behandling, exempelvis för ändamål som rör direktmarknadsföring och nyhetsbrevsutskick. Under vissa omständigheter har du även rätt att få dina personuppgifter raderade eller blockerade. Detta gäller dock inte om vi exempelvis är skyldiga enligt lag att bevara eller på annat sätt hantera uppgifterna, eller om uppgifterna behövs för att kunna uppfylla ett avtal med dig.